SEO, neboli optimalizace pro vyhledávače je problematika, která by sama o sobě vydala na několik knih. Nicméně obecně se dá říct, že se jedná o soubor metod, pomocí nich je možné zvýšit organickou návštěvnost webu.
Všechny tyto faktory můžeme dělit na etické a neetické. Neetické metody jsou takové, které mají podvodnou technikou za úkol zvýšit návštěvnost. Do této kategorie spadá především spam, oklamávání vyhledávacích robotů nebo skrytý text. Tyto metody jsou velmi účinné, nicméně z dlouhodobého hlediska absolutně nevhodné. Ačkoliv na krátkou dobu dobře zafungují a zvýšení návštěvnosti opravdu přinesou, z dlouhodobého hlediska vám spíše uškodí. Dříve či později vyhledávače vaše lsti odhalí. Následně vás penalizují a přehlíží vaši webovou stránku. Tyto napáchané škody je velmi těžké napravit. Hlavně proto se těmto taktikám raději velkým obloukem vyhněte.
Etické SEO jsou přesným opakem. Můžeme je dělit na faktory, které můžete ovlivnit v nastavení a kódu vaší stránky a na ty, které na vaší stránce neovlivníte. Mezi nejefektivnější metody spadá samozřejmě naprosto originální a kvalitní text. Originální obsah přiláká vždy nejvíce webových návštěvníků.
V samotném textu článku pak jistě používejte nadpisy různé úrovně, tučné písmo a kurzívu. Všechny tyto elementy dávají vyhledávačům informaci, o čem daný text je a jaké informace jsou nejdůležitější.
Další etickou metodou je budování zpětných odkazů. Pomocí klíčových slov je odkazováno na vaši webovou stránku. Čím více jsou mezi sebou jednotlivé články propojeny, tím je celou stránku i text vyhledávače lépe vnímají.
Pokud tedy i vy budujete svoji značku a máte webové stránky, určitě není od věci nechat si udělat seo test online. Jedná se o online test, který vám přinese výsledky, jak si vaše webová stránka z pohledu SEO vede a co byste mohli ještě udělat pro zlepšení výsledků.